סוף למאבק הכליזמרים • עיריית ירושלים תכיר בעשרות האמנים

בורשטיין אמר בעקבות התפנית כי "אני שמח שעיריית ירושלים הצהירה כי היא מכירה ומעריכה את עשרות נגני הכליזמר הירושלמים, וכי היא תעשה הכל על מנת להעניק להם את הבמה ואת היכולת להמשיך בהנחלת מסורת הכליזמר".
דוד לזר 2 Comment on סוף למאבק הכליזמרים • עיריית ירושלים תכיר בעשרות האמנים

מי אמר שמאבקים לא עוזרים? • הסערה הירושלמית סביב פסטיבל הכליזמרים בבירה, קיבלה היום תפנית, זאת לאחר ש'אגודת הכליזמרים ירושלים' הודיעה כי המחאה נגד ראש העיר ניר ברקת, שהייתה אמורה להתקיים היום בשעה 14:00 בכיכר ספרא – בוטלה • הסיפור המלא

בורשטיין אמר בעקבות התפנית כי "אני שמח שעיריית ירושלים הצהירה כי היא מכירה ומעריכה את עשרות נגני הכליזמר הירושלמים, וכי היא תעשה הכל על מנת להעניק להם את הבמה ואת היכולת להמשיך בהנחלת מסורת הכליזמר".
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מי אמר שמאבקים לא עוזרים? הסערה הירושלמית סביב פסטיבל הכליזמרים בבירה, קיבלה היום (חמישי) תפנית, זאת לאחר ש'אגודת הכליזמרים ירושלים' הודיעה כי המחאה נגד ראש העיר ניר ברקת, שהייתה אמורה להתקיים היום בשעה 14:00 בכיכר ספרא – בוטלה, וזאת בעקבות התערבות בכירים בעיריית ירושלים.

האגודה המנוהלת על ידי איש הכליזמר אברום לייב בורשטיין הודיעה כי "בעקבות התערבותו של המשנה לראש העיר ירושלים, מר דב קלמנוביץ, הוחלט לדחות לעת עתה את סדרת המחאות שהייתה אמורה להתחיל היום בצהרים בכיכר ספרא, בהשתתפות מאות אמנים ואמניות מירושלים ומרחבי הארץ ובראשם גדולי אמני הכליזמר".

"המחאה נדחתה לאחר שעיריית ירושלים הבטיחה להכיר ולהוקיר את עשרות אמני 'אגודת הכליזמרים ירושלים', אשר במשך 15 שנה פועלים ללא לאות לשימור והפצת הכליזמר, בארץ ובעולם, ובייחוד בעיר הקודש", הסבירו.

"בנוסף", הוסיפו באגודה, "כבר בשבוע הבא, יום חמישי, י"ד באב, אמני 'אגודת הכליזמרים ירושלים' ישתתפו ב'פסטיבל הכלייזמרים הבינלאומי בירושלים'. הודעה מפורטת על האירוע תתפרסם בהקדם".

בורשטיין אמר בעקבות התפנית כי "אני שמח שעיריית ירושלים הצהירה כי היא מכירה ומעריכה את עשרות נגני הכליזמר הירושלמים, וכי היא תעשה הכל, במשך כל השנה, על מנת להעניק להם את הבמה ואת היכולת להמשיך בהנחלת מסורת הכליזמר".

כזכור, 'אגודת הכליזמרים הירושלמים' הכריזה על מאבק מול עיריית ירושלים והעומד בראשה, זאת שלטענתה, עשרות אמני האגודה, שברובם מתגוררים בבירה – לא הזמנו ליטול חלק בפסטיבל הכליזמר שיתקיים בירושלים ביום חמישי, י"ד באב, בכיכר ספרא.

קודם לכן, חתמו מאות אמנים על עצומה שבה נכתב כי "לאור המחדל המתמשך זה יותר מעשור, בהדרת עשרות אמני ואמניות הכליזמר בירושלים מהבמות והמופעים (למעט שילוב זעיר פה ושם בהטמעה) והוצאתם מחוץ לתקציבי התרבות של העירייה, כשהשיא כיום, המידור המוחלט של כל אמני ואמניות הכליזמרים המתגוררים בירושלים, מ"פסטיבל הכליזמרים ירושלים" בשבוע הבא".

"אגודת הכליזמרים מרכיבה רשימה של אמני ואמניות כליזמר המתגוררים בירושלים ופרבריה, עבור העצומה שנחתים ונגיש לראש העיר ניר ברקת, בסימן: "אמני עירך קודמים" וכמו כן ייתכן שנארגן הפגנה ביום שיוחלט, בו נגיע כולנו, לכיכר ספרא עם כלי הנגינה, לשתוק במחאה, מול העירייה", נכתב בנוסף.

כאמור, ההסדר בין עיריית ירושלים הגיע לאחר התערבותו של המשנה לראש העיר, דב קלמנוביץ, שנכנס לעובי העניין ופעל ליישר את ההדורים ולסייע בהכרה ראויה של העירייה במפעלו של בורשטיין ועשרות אמני הכליזמר.

קלמנוביץ אמר כי "אני שמח מאוד שהגענו לסיכום ללא פיצוצים מיותרים אשר היו מעיבים על האירועים הרבים שאנחנו מתכננים בעיר לאחר תשעה באב. 7 אירועים שונים במסגרת פסטיבל הכליזמרים, מופע קרליבך בז'ראר בכר במוצאי שבת נחמו, אירוע לנשים עם הרבנית ימימה מזרחי בעין יעל ועוד אירועים".

"הַצָּעָתִי היתה פשוטה וברורה- לא להדרת אמנים ירושלמים לצד הקפאת המחאה שעלולה היתה לפגוע בפסטיבל שצובר תאוצה ומביא לעיר תיירות מהארץ ומהעולם. כעת לאחר הפשרה, אמשיך לפעול כדי שבעתיד לא יהיו אי הבנות וסכסוכים על רקע של שמחה, אמנות ותרבות, כפי שהפסטיבל מסמל ובפריחת התרבות היהודית בירושלים", הוסיף.



2 תגובות

מיין תגובות